fbpx

sociale media campagnes uitbesteden

Adverteren op sociale media zonder de rompslomp. Door jouw sociale media advertenties uit te besteden ben je flexibel, bespaar je tijd en heb je direct een expert in huis. Samen kijken we naar jouw doelen, er wordt een strategie bepaalt en we kunnen aan de slag om succesvolle sociale media campagnes op te zetten voor jouw bedrijf.

level up jouw sociale media advertenties

Door jouw sociale media advertenties uit te besteden, haal je direct een bak met kennis én een frisse blik in huis. Twee ingrediënten om jouw advertenties direct goed van start te laten gaan of jouw bestaande advertenties een boost te geven.

Adverteren is meer dan een keer een campagne instellen en dan er het beste van hopen, het is een continu proces van monitoren, verbeteren en opschalen. Om de advertenties rendabel te krijgen én houden is tijd en kennis nodig. Door jouw sociale media campagnes uit te besteden haal je beiden in één klap in huis. Na een uitgebreide intake om elkaar, maar vooral jouw bedrijf en doelen te leren kennen maak ik een strategie voor de campagnes en na goedkeuring worden op basis hiervan de eerste campagnes en advertenties opgesteld. Vanaf dat moment worden deze doorlopend gemonitord en geoptimaliseerd om het beste resultaat te behalen.

Het uitbesteden van jouw sociale media advertenties is ook nog eens flexibel; je zit niet vast aan contracten of medewerkers, maar je kunt gericht hulp inschakelen waar nodig.

Jouw sociale media campagne in goede handen

Door jouw campagnes uit te besteden kun je zonder zorgen adverteren op sociale media. De uitbesteding omvat alles wat nodig is om jouw campagnes in goede banen te leiden, waaronder:

intake

Geen goede campagne zonder dat ik jouw bedrijf begrijp en jouw doelen, wensen en huidige situatie met eventueel lopende advertenties ken.

strategie

Een goede strategie is de basis. Daarom ontvang je een strategie op maat voor de besproken campagnes. Dit wordt de rode draad én stok achter de deur.

campagne

Moment supreme: jouw sociale media advertenties worden aangemaakt en ingesteld en gaan van start. Jij levert beeld aan en ik regel de rest.

monitoring

Mijn persoonlijke favoriet: het monitoren en bijsturen van de campagne en advertenties. Ook de maandelijkse rapporten horen erbij.

optimalisatie

Op basis van de resultaten worden jouw advertenties continu bijgestuurd en geoptimaliseerd. Belangrijk om jouw doelen te behalen en te groeien.

Resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst

Maar ze zijn wel heel leuk om te delen! Alle onderstaande resultaten zijn het afgelopen jaar behaald. Zonder gekke trucjes, maar mét een duidelijke strategie, evaluaties en optimalisatie.

%

Meer offerte aanvragen

Dit jaar door middel van gerichte campagnes op sociale media en Google Advertising.
– B2B (international) –

Nieuwe (proef)abonnementen

Binnen de eerste twee weken van de campagne door doelgroep testing en advertentie optimalisatie.
– Sportschool –

nieuwe contacten

Middels een doorlopende campagne voor een HERO product lancering.
Looptijd meting = 1 jaar.
– B2B & B2C leverancier –

%

Meer omzet

Dit jaar t.o.v. zelfde periode vorig jaar. Door een verbetering van de sociale media activiteiten en social ads.
– E-commerce –

De mogelijkheden

Het uitbesteden van jouw sociale media campagne bestaat altijd uit enkele basis elementen om het goed te laten verlopen. Daarnaast zijn er nog tal van mogelijkheden op basis van jouw wensen en doelen.

Binnen de mogelijkheden van het uitbesteden van jouw sociale media campagnes valt onder meer:

  • Intakegesprek
  • Nulmeting kanalen
  • Instellen kanalen
  • Aanmaken/instellen van de conversie API
  • Opstellen campagne strategie
  • Aanmaken doelgroepen
  • Advertentieteksten (en advies voor beeld)
  • Opstellen en instellen van de campagne(s)
  • Doorlopende monitoring en optimalisatie
  • Maandelijkse rapportage en bespreking
  • Web care: het antwoorden op reacties en berichten.
  • Voor Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn.

Bovenstaand is een voorbeeld van de mogelijkheden. Uitbesteding is echter altijd maatwerk, omdat jouw bedrijf, doelgroep en doelen uniek zijn. Plan dus gerust een kennismaking in en ontvang een vrijblijvende offerte op maat.

Veelgestelde vragen

Op welke kanalen kan ik campagnevoeren?

Je kunt de campagnes uitbesteden op verschillende kanalen, waaronder:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest

Wil je ook adverteren op Google of YouTube? Bekijk dan de mogelijkheden voor het uitbesteden van Google Ads.

Hoe veel tijd ben ik eraan kwijt?

Het uitbesteden van de sociale media campagnes ontzorgt je in verschillende opzichten. Je kunt onbezorgd adverteren en bent gegarandeerd van kwalitatief goede campagnes en gedegen onderhoud en optimalisatie, maar ook scheelt het je een hoop tijd.

Toch vraag ik een kleine tijdsinvestering van je, welke met name tijdens de opstart van de campagnes plaats zal vinden. Houd rekening met 1-3 uur bij de inzet van een nieuwe campagne.
Wanneer de campagne langer loopt en voor maandelijks onderhoud kiest, dan ontvang je maandelijks een digitaal rapport met resultaten om door te nemen en hebben we elke maand een meeting van c.a. 1 uur om de voortgang en strategie te bespreken.

Tussentijds kan het voorkomen dat grotere wijzigingen kort besproken worden. Dat kan per WhatsApp, mail of telefonisch. Net wat jouw voorkeur heeft!

Kan ik ook meerdere campagnes uitbesteden?

Absoluut! Plan gerust een kennismaking in en op basis van jouw behoeften stel ik een vrijblijvende offerte op.

Ook kun je altijd starten met 1 campagne en wanneer het bevalt of je wilt opschalen kunnen we daar in overleg meer campagnes aan toevoegen. De meerprijs voor deze extra campagnes inzetten en onderhouden worden altijd vooraf met je besproken.

Zit ik vast aan een contract of abonnement?

Nee. Wanneer jij met mij gaat samenwerken, hoef je nergens aan vast te zitten.

Ik stel op basis van de intake gesprek een vrijblijvende offerte op van wat wij hebben afgesproken en je hebt daarbij de mogelijkheid om al dan geen periode vast te leggen. Wanneer je er voor kiest geen periode te koppelen aan de uitbesteding, dan ben je vrij om maandelijks onze samenwerking op te zeggen.

Mijn ervaring is dat de bedrijven waarmee ik werk in de meeste gevallen meerdere jaren willen samenwerken.

Toch kan het altijd gebeuren dat de klik er niet is of dat het toch niet werkt en dan is het voor ons allebei prettig wanneer de samenwerking maandelijks aangepast of gestopt kan worden.

Zie ook de algemene voorwaarden.

Kan ik ook mijn sociale media posts uitbesteden?

Jazeker! Bekijk de mogelijkheden voor sociale media uitbesteding hier.

Wil je zowel jouw online marketing campagnes als jouw sociale media kanalen en posts uitbesteden? Dat kan! Plan direct een vrijblijvende kennismaking in en dan kijken we samen naar de mogelijkheden.